Самбірський медичний коледж

ПРАКТИЧНИЙ ТРЕНІНГ «НАДАННЯ ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ (ПМД) ПРИ КРОВОТЕЧАХ В УМОВАХ ЦИВІЛЬНОЇ І ТАКТИЧНОЇ МЕДИЦИНИ»

Тренінг має істотні переваги перед іншими формами навчання і вимагає від фахівців не тільки знань, але й уміння застосовувати їх в практичній діяльності, що постійно розвивається.

Особливим чином практичний тренінг реалізується у професійній підготовці майбутніх медиків. Він відрізняється від своїх аналогів надто тим, що всі його учасники вчаться на власному досвіді в поточний момент, що в конкретних практичних ситуаціях має життєво важливе значення. Це спеціально створене середовище, де кожен може з легкістю і задоволенням побачити свої плюси і мінуси, досягнення і поразки. Підтримка та увага викладача й інших учасників допомагають швидше зрозуміти які особисті якості та професійні навички слід розвивати. Завдяки тому, що ситуація тренінгу навчальна, жоден з учасників не ризикує відносинами і поглядами, які склалися раніше, а набуває новий досвід. Навички моделюються на конкретних кроках і в той же час аналізуються й перевіряються у навчальній обстановці максимально наближеній до дійсності.

Ефективність тренінгів у медичних навчальних закладах доведена тим, що у студента-медика формуються необхідні знання, навички, уявлення, погляди і цінності, які їм уже сприймаються як власні, а не нав'язані ззовні.

27 листопада викладач дисципліни «Медсестринство в хірургії», спеціаліст першої кваліфікаційної категорії Ірина Сарахман (циклова комісія професійних дисциплін хірургічного циклу (голова – К.М. Бобак)) разом із студентами спеціальності «Медсестринство» провела практичний тренінг «Надання первинної медичної допомоги (ПМД) при кровотечах в умовах цивільної і тактичної медицини».

Кровотеча – є одним із актуальних питань в лікуванні хірургічних захворювань. Вона трапляється дуже часто раптово, під час поранень, переломів, захворювань різних органів і систем. Також вона виникає обов’язково під час оперативного втручання. Організм людини без значних наслідків переносить втрату лише 500 мл. крові. Витікання 1000 мл вже стає небезпечним, а більше 2000 мл. крові може спричинити загибель організму. Крім того при внутрішній кровотечі кров, що вилилась в порожнину, може здавити життєво важливий орган (мозок, серце, легені та ін.) порушити його функцію і створити пряму загрозу для життя хворого. Кров, що знаходиться в судинах володіє бактерицидною дією, але вилившись у тканини вона спричиняє інфекційні ускладнення, оскільки є живильним середовищем для мікробів. Не залишається таємницею, що методи тимчасової зупинки кровотеч набувають виняткового значення в умовах сучасних реалій України.

На підготовчому етапі тренінгу Ірина Володимирівна визначила актуальність теми та її значення для майбутньої професійної діяльності наших студентів. Було проведено контроль базового рівня знань методами усного фронтального опитування та роботи з «німими малюнками» (класифікація кровотеч, їх загальні ознаки, місцеві ознаки; лабораторні показники і критерії крововтрати, її ступені; методи зупинки кровотеч).

Ірина Володимирівна професійно поєднала інформацію про засоби зупинки кровотеч – як традиційних, так і інноваційних, зарубіжного й вітчизняного виробництва. Викладачем було представлено та охарактеризовано велике розмаїття хімічних методів зупинки кровотеч. Особливе зацікавлення у студентів та колег-лікарів викликав інноваційний метод девайс IT CLAMP.

Практичним досвідом роботи поділився з учасниками тренінгу лікар-хірург, виконуючий обов’язки головного лікаря Самбірської центральної районної лікарні Богдан Андрійович Марчук, котрий розповів присутнім та учасникам тренінгу неординарні випадки з власного досвіду роботи.

Найбільш очікувана та продуктивніша частина заняття – друга, в якій зреалізовано кейс-метод. Студенти зорганізувалися в три групи і отримавши ситуаційні задачі та застосувавши метод рольової гри продемонстрували практичні навички з теми в контексті обраного завдання.

Ситуаційна задача №1

«Ви медична сестра школи. До вас на перерві звернувся класний керівник учня 5-го класу, якому розбита шибка поранила руку. Хлопчик блідий, наляканий, плаче, здоровою кінцівкою стискає травмоване місце. При огляді виявлено рану, з якої пульсуючим струменем витікає яскраво-червона кров.

  • Проведіть медсестринське обстеження статиста.
  • Визначіть проблеми пацієнта.
  • Сформулюйте медсестринські діагнози.
  • Складіть алгоритм дій та надайте невідкладну допомогу».

Ситуаційна задача №2

«Ви – медична сестра. До вас звернулась сусідка, яка під час роботи на присадибній ділянці поранила гілкою ліву гомілку. При огляді з-під повязки, що накладена самотужки, просочується і стікає по кінцівці рівномірною цівкою темно-червона кров.

  • Проведіть медсестринське обстеження статиста.
  • Визначіть проблеми пацієнта.
  • Сформулюйте медсестринські діагнози.
  • Складіть алгоритм дій та надайте невідкладну допомогу».

Ситуаційна задача №3

«Ви працюєте медичною сестрою амбулаторії сімейної медицини та загальної практики. В робочий час до вас звернувся очевидець ДТП і попросив про допомогу. З його слів стало відомо, що в межах 100 м від амбулаторії травмовано мотоцикліста. Лікар в даний момент знаходиться на виклику у важкохворого пацієнта.

  • Проведіть медсестринське обстеження статиста.
  • Визначіть проблеми пацієнта.
  • Сформулюйте медсестринські діагнози.
  • Складіть алгоритм дій та надайте невідкладну допомогу».

Тренінг проводився в атмосфері максимальної зацікавленості, продуктивної взаємодії викладача і студентів, студентів у групах. Ірина Володимирівна – активний учасник подібних занять для практичних лікарів як на регіональному, так і на загальнодержавному рівні. Отримуваний нею досвід застосування новітніх методів, засобів роботи та технологій – важлива складова реалізації компетентнісного підходу та формування професійної мотивації наший майбутніх медиків. Здійснюючи навчально-виховну діяльність Ірина Володимирівна гармонійно поєднує традиційні методи роботи з новітніми досягненнями в галузі педагогічної та медичної науки.

Підводячи підсумки практичного тренінгу викладач високо оцінила теоретичну підготовку студентів та якість набуття практичних навичок. Наголосила на ризиках та вимогах сьогодення і значення медсестринського професіоналізму в порятунку життя людини, особливо під час надання первинної медичної допомоги при кровотечах в умовах цивільної і тактичної медицини.

Без перебільшення взірцево проведена робота стала результатом плідної співпраці викладача і студентів та професійної підтримки досвідчених колег.

Проведення саме тренінгового заняття стало додатковим доказом отримання нового досвіду на якісно вищому рівні. Така форма роботи злагоджено поєднала акцентуації на важливих аспектах професійного знання, формування клінічного мислення в нестандартних ситуаціях, підвищення професійної мотивації, набуття й удосконалення практичних навичок та аналізу найновішої інформації з теми.

Про коледж

Самбірський медколедж - коледж, який навчає фахових майбутніх молодших медичних працівників.

232576
Сегодня
Вчера
На этой неделе
На прошлой неделе
В этом месяце
За прошлый месяц
За все дни
165
306
471
229780
6405
8937
232576

Ваш IP: 54.226.64.30
Время: 2019-01-21 10:33:10